σε

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 3

Η απόφραξη των αρτηριών είναι αποτέλεσμα της συσσώρευσης λιπαρών και άλλων ουσιών, όπως η χοληστερόλη, στο εσωτερικό των τοιχωμάτων τους.

Αυτή η πλάκα, όπως ονομάζεται, που συσσωρεύεται στις αρτηρίες αποτελεί τον βασικότερο παράγοντα κινδύνου για τη στεφανιαία νόσο, καθώς και για άλλες παθήσεις του κυκλοφορικού συστήματος.

Η απόφραξη των αρτηριών μπορεί να παραμείνει «αθόρυβη» για πολλά χρόνια, ακόμη και για δεκαετίες. Όταν όμως η πλάκα αυξηθεί αρκετά, ο ελεύθερος χώρος μέσα στην αρτηρία μικραίνει υπερβολικά κι έτσι δεν μπορεί να τη διαπεράσει αρκετό αίμα.

Η πιο επικίνδυνη επιπλοκή που μπορεί να προκύψει από μια φραγμένη αρτηρία είναι να αποσπαστεί ένα τμήμα πλάκας και στη συνέχεια να σχηματιστεί γύρω από αυτό θρόμβος. Αποτέλεσμα είναι ο θρόμβος να αποκόπτει εντελώς τη ροή αίματος στην αρτηρία και να προκαλείται έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η υγιεινή διατροφή και η αποφυγή των έτοιμων τροφών ή εκείνων που έχουν επεξεργαστεί, αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για να διατηρηθεί η υγεία της καρδιάς. Πολλές τροφές που καταναλώνουμε μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στην καρδιά. Παρακάτω βρίσκεται η σχετική λίστα, με τις απαγορευμένες τροφές.

– Κόκκινο κρέας: Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν καθημερινά κόκκινο κρέας, όπως μοσχάρι και αρνί, έχουν υψηλά επίπεδα ΤΜΑΟ (Ν-οξείδιο της τριμεθυλαμίνης), μιας χημικής ουσίας που συνδέεται με καρδιακές παθήσεις. Άλλες έρευνες έχουν συσχετίσει την συχνή κατανάλωση κόκκινου κρέατος με αυξημένο κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 5

– Κονσερβοποιημένα λαχανικά και σούπες: Περιέχουν πολύ αλάτι, το οποίο αυξάνει την αρτηριακή πίεση με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα οξυγόνου που φτάνει στην καρδιά και να αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος. Τα περισσότερα είναι επίσης πλούσια σε συντηρητικά και ειδικά σε γλουταμινικό νάτριο, το οποίο έχει συνδεθεί με αίσθημα παλμών.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 6

– Κατεψυγμένα γεύματα: Πολλά από αυτά είναι πλούσια σε νάτριο και συντηρητικά. Η ημερήσια πρόσληψη αλατιού δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 2.000mg και πολλά από αυτά τα έτοιμα γεύματα έχουν πάνω από τη μισή ποσότητα, την οποία παίρνετε σε μόλις ένα γεύμα.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 7

– Αλλαντικά: Σαλάμια, μπέικον, λουκάνικα κλπ. έχουν πολύ αλάτι, το οποίο χρησιμοποιείται τόσο για τη συντήρηση, όσο και για την ενίσχυση της γεύσης. Είναι επίσης πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά που αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερόλης, η οποία δημιουργεί αθηρωματική πλάκα που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 8

– Κρέμες καφέ: Περιέχουν μερικώς υδρογονωμένα έλαια, τα οποία είναι πηγή τρανς λιπαρών που αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Αν δεν μπορείτε να πιείτε τον καφέ σκέτο, προτιμάτε γάλα αντί για κρέμες.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 9

– Προϊόντα ζύμης: Τα ψημένα προϊόντα ζύμης, όπως μπισκότα, τάρτες και έτοιμες πίτες, είναι πλούσια σε τρανς λιπαρά, τα οποία έχουν συνδεθεί με καρδιακή νόσο. Πολλά από αυτά περιέχουν επίσης πολλή ζάχαρη, η οποία βλάπτει την υγεία της καρδιάς.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 10

– Παγωτό: Συχνά έχει υψηλά επίπεδα χοληστερόλης. Μισό φλιτζάνι παγωτού με γεύση βανίλια έχει πάνω από τέσσερα γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών. Αυτό ισοδυναμεί με πάνω από το 25% της ημερήσιας συνιστώμενης κατανάλωσης για τους ενήλικες.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 11

– Τηγανητά: Η διαδικασία τηγανίσματος των τροφών δημιουργεί τρανς λιπαρά. Μόλις 120 γραμμάρια τηγανητού κοτόπουλου έχουν χοληστερόλη ίση με αυτή που περιέχουν 11 φέτες μπέικον!

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 12

– Αναψυκτικά: Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι καταναλώνουν τακτικά αναψυκτικά, ακόμη και διαίτης, τα οποία περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά, κινδυνεύουν περισσότερο από εγκεφαλικό και καρδιακή νόσο.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 13

– Σουφλέ ζυμαρικών: Είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά και αλάτι και δίνει πολλές θερμίδες που βλάπτουν την καρδιά. Για να μετριάσετε τις επιπτώσεις από την κατανάλωσή του, προσπαθείτε να χρησιμοποιείτε άπαχο γάλα και τυριά με χαμηλά λιπαρά.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 14

– Συκώτι: Μπορεί να είναι πλούσιο σε σίδηρο, αλλά αυξάνει τα επίπεδα χοληστερόλης. Επιπλέον, τα μισά λιπαρά που περιέχει μια μερίδα συκώτι είναι κορεσμένα.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 15

– Τυρί cottage: Μπορεί να μην είναι πολύ αλμυρό, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν περιέχει νάτριο. Το τυρί cottage έχει συχνά πολύ αλάτι, το οποίο αυξάνει την αρτηριακή πίεση, ακυρώνοντας τα οφέλη του που σχετίζονται με την υψηλή περιεκτικότητά του σε ασβέστιο.

12 τροφές που φράζουν τις αρτηρίες και απειλούν την υγεία της καρδιάς 16

.

Αναφορά Δημοσίευσης

Τι νομίζεις;

Αδυνάτισμα: 10 κορυφαία μπαχαρικά – βότανα για ευκολότερη απώλεια βάρους 28

Αδυνάτισμα: 10 κορυφαία μπαχαρικά – βότανα για ευκολότερη απώλεια βάρους

Τι να τρώτε πριν κοιμηθείτε για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου 30

Τι να τρώτε πριν κοιμηθείτε για να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου