σε

12 τρόφιμα με τα περισσότερα φυτοφάρμακα και ο σωστός τρόπος να τα καταναλώσετε

Τρόφιμα με φυτοφάρμακα

Τα τρόφιμα με τα περισσότερα φυτοφάρμακα και τα πιο “καθαρά”, κατέγραψε το EWG, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ο οποίος κάθε χρόνο πραγματοποιεί σχετική έκθεση

Στην κορυφή της λίστας των τροφίμων με τα περισσότερα φυτοφάρμακα βρέθηκαν οι φράουλες, για έκτη συνεχή χρονιά, καθώς διαπιστώθηκε από τις δοκιμές ότι το 90% του συγκεκριμένου φρούτου είχε τουλάχιστον ένα φυτοφάρμακο, ενώ το 30% είχε υπολείμματα 10 ή περισσότερων φυτοφαρμάκων.

Στην έκθεση αναφέρεται, επίσης, πως τα φρέσκα τρόφιμα είναι πιθανότερο να παραμείνουν μολυσμένα με υπολείμματα φυτοφαρμάκων, ακόμα και αφού πλυθούν.

Η λίστα με τα πιο “μολυσμένα” τρόφιμα

1. Φράουλες

2. Σπανάκι

3. Μαρούλια, χόρτα, λαχανίδες

4. Νεκταρίνια

5. Μήλα

6. Σταφύλια

7. Κεράσια

8. Ροδάκινα

9. Αχλάδια

10. Πιπεριές (και καυτερές πιπεριές)

11. Σέλερι

12. Ντομάτες

Λίστα και με τα καθαρά “τρόφιμα”

Στην έκθεση αναφέρεται επίσης η λίστα με τα “Clean Fifteen”, δηλαδή τα τρόφιμα με τη μικρότερη ποσότητα φυτοφαρμάκων. Σχεδόν το 70% των «καθαρών» δειγμάτων φρούτων και λαχανικών δεν είχαν τοξικά υπολείμματα, καθιστώντας τα ασφαλέστερη επιλογή, σύμφωνα με το EWG και μόνο στο 8% διαπιστώθηκε ότι είχαν δύο ή περισσότερα φυτοφάρμακα.

Τα λαχανικά που περιλαμβάνονται σε αυτήν τη λίστα είναι καλαμπόκι, κρεμμύδια, κατεψυγμένα μπιζέλια, μελιτζάνες, σπαράγγια, μπρόκολο, λάχανο, κουνουπίδι και μανιτάρια, ενώ τα καθαρότερα φρούτα είναι ανανάς, παπάγια, ακτινίδιο, πεπόνι και αβοκάντο.

Μάλιστα, τα αβοκάντο και το καλαμπόκι ήταν τα δύο λιγότερο μολυσμένα τρόφιμα, αναφέρεται στην έκθεση, αφού λιγότερο από το 2% των δειγμάτων είχαν ανιχνεύσιμα υπολείμματα φυτοφαρμάκων.

Ενώ οι κλημεντίνες και τα μανταρίνια, κατατάσσονται στο Νο. 20 και τα πορτοκάλια κατατάσσονται στη Νο. 24 στη συνολική λίστα, η EWG έκανε ανεξάρτητες δοκιμές για εσπεριδοειδή φέτος και διαπίστωσε ότι δύο μυκητοκτόνα, το imazalil και το thiabendazole, ήταν ευρέως διαδεδομένα.

Τι προτείνουν οι ειδικοί για την ασφαλέστερη κατανάλωση των τροφίμων

Η κατανάλωση μιας μεγάλης ποικιλίας φρούτων και λαχανικών, ανεξάρτητα από τη λίστα που βρίσκονται, αποτελεί βασική πρόταση. Είναι σημαντικό, γιατί παίρνετε μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών και παράλληλα είστε βέβαιοι ότι δεν συγκεντρώνετε κάποιο συγκεκριμένο φυτοφάρμακο σε μεγάλες ποσότητες.

Το πλύσιμο με νερό είναι ο καλύτερος τρόπος για την απομάκρυνση επιφανειακών υπολειμμάτων φυτοφαρμάκων. Η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων συνιστά να μην πλένετε φρούτα και λαχανικά με σαπούνι, απορρυπαντικό ή πλύσιμο σε εμπορικά προϊόντα, επειδή είναι πορώδη και απορροφούν τις χημικές ουσίες στο εσωτερικό τους.

Ενώ τα βιολογικά τρόφιμα μπορούν να εκτεθούν σε φυτοφάρμακα, κλινικές δοκιμές έχουν βρει “γρήγορες και δραματικές μειώσεις” στα επίπεδα των φυτοφαρμάκων στα ούρα ατόμων που κατανάλωναν κυρίως αυτά.

Τρόφιμα που προέρχονται τοπικά και αγοράζονται απευθείας από έναν αγρότη ή παραγωγό, είναι πιο φρέσκα και είναι πιο πιθανό να μην περιέχουν πολλά φυτοφάρμακα.

Γεμίστε το καλάθι αγορών σας με βιολογικά φρούτα και λαχανικά, προτείνουν οι ειδικοί και στη συνέχεια καταψύξτε τα για να τα χρησιμοποιήσετε για μελλοντική χρήση.

12 τρόφιμα με τα περισσότερα φυτοφάρμακα και ο σωστός τρόπος να τα καταναλώσετε 8Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Enimerotiko.gr στο Google News

    <!–


    Αναφορά Δημοσίευσης