σε

Τα τρόφιμα που μειώνουν το άγχος και σας ηρεμούν

Τα τρόφιμα που μειώνουν το άγχος και σας ηρεμούν 9

Αν νιώθετε το άγχος να σας πνίγει, ρίξτε μια ματιά στη διατροφή σας. Μια αμερικανίδα ψυχίατρος εκτιμά ότι η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην διαχείρισή του.

Ολοένα περισσότεροι άνθρωποι βασανίζονται από άγχος, εξαιτίας των περιορισμών και της ανασφάλειας που προκαλεί η πανδημία του νέου κορωνοϊού. Συχνά μάλιστα το άγχος συνυπάρχει με καταθλιπτικά συμπτώματα, τα οποία εντείνονται καθώς περνά ο καιρός.

Η αντιμετώπιση του άγχους είναι πολύπλοκη, αλλά σημαντικό ρόλο σε αυτήν παίζει η προσεγμένη διατροφή, λέει η ψυχίατρος Dr Uma Naidoo, διευθύντρια Διατροφικής Ψυχιατρικής στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης.

Όπως εξηγεί, για να διαχειριστούν το άγχος τους οι πάσχοντες κατ’ αρχάς χρειάζονται:

Απαραίτητο είναι ακόμα να προσέχουν τι είδους υδατάνθρακες καταναλώνουν. «Οι σύνθετοι, μη επεξεργασμένοι υδατάνθρακες μεταβολίζονται με πιο αργό ρυθμό, με αποτέλεσμα να διατηρούν πιο σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα», λέει. «Αυτό δημιουργεί ένα αίσθημα ηρεμίας».

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως ία διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά και φρούτα είναι πολύ αποδοτικότερο αγχολυτικό, απ’ ό,τι τα γλυκά και οι σοκολάτες. Απαραίτητο είναι ακόμα να μην παραλείπετε γεύματα. Η πολύωρη αφαγία μπορεί να οδηγήσει σε απότομη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και υπογλυκαιμία, που εντείνει το άγχος.

Η Dr Naidoo λέει πως υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα, τα οποία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στην καταπολέμηση του άγχους. Και αυτό διότι διεγείρουν την παραγωγή ορισμένων ουσιών (π.χ. σεροτονίνη) στον εγκέφαλο, που προάγουν το αίσθημα της ευεξίας. Μεταξύ των αγχολυτικών τροφίμων συμπεριλαμβάνονται:

Το άγχος πιστεύεται επίσης ότι σχετίζεται με το οξειδωτικό στρες του οργανισμού. Εάν λοιπόν προστεθούν στην ημερήσια διατροφή τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά, είναι πιθανό να μειωθεί το επίπεδό του. Τρόφιμα εξαιρετικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά είναι τα εξής, κατά την Dr Naidoo:

Ανεξαρτήτως διατροφής, η Dr Naidoo συνιστά να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό στην ψυχική υγεία εάν το άγχος σας επεμβαίνει στην καθημερινότητά σας ή διαρκεί επί περισσότερο από 2 εβδομάδες. Και να θυμάστε ότι η βελτίωση της διατροφής δεν αποτελεί υποκατάστατο άλλων θεραπειών. «Είναι απλώς ένα πρόσθετο βοήθημα και ένα πρώτο βήμα για να ηρεμήσετε», τονίζει.

 

Iatropedia.gr

Αναφορά Δημοσίευσης

Τι νομίζεις;

Οι αληθινοί άντρες δεν κλαίνε: Ποια είναι η αλήθεια πίσω από το ψέμα του «υπερανδρισμού» 23

Οι αληθινοί άντρες δεν κλαίνε: Ποια είναι η αλήθεια πίσω από το ψέμα του «υπερανδρισμού»

Κέικ Πορτοκαλιού - Μια συνταγή από τον Δημήτρη Μακρυνιώτη 25

Κέικ Πορτοκαλιού – Μια συνταγή από τον Δημήτρη Μακρυνιώτη